Sałatka z wegańskimi paseczkami

Sałatka z wegańskimi paseczkami
Natura jest naprawdę mądra: dostarcza nam szparagi i truskawki o tej samej porze, abyśmy mogli wyczarować najsmaczniejsze dania z ich połączenia - nasza sałatka z roślinnymi paseczkami jest tego najlepszym dowodem.

Niezbędne składniki (4 porcje)

Szparagi: 0,5 kg
Ocet balsamiczny: 2 łyżki
Musztarda 1 łyżeczka
Sól: 1 szczypta
Pieprz 1 szczypta
Olej z krokosza barwierskiego 1 łyżka
Olej z orzecha włoskiego: 1 łyżka
Simply V roślinne plastry na bazie migdałów o smaku łagodnym: 1 opakowanie
Sałata: 1 sztuka
Rukiew wodna: 1 pęczek
Truskawki: 250 g
Pestki dyni: 30 g
Ocet sherry: 1 łyżka
Alergeny: orzechy, musztarda.

Przygotowanie

01.
Umyj i oczyść szparagi, obierz i odetnij około ⅓ każdego szparaga od dołu. Pokrój w plastry. Gotuj powoli w słonej wodzie przez 8-10 minut (w zależności od grubości). Następnie opłucz w zimnej wodzie i dobrze osusz.
02.
Ocet balsamiczny ubij z octem sherry, musztardą, solą i pieprzem. Następnie dodaj oba rodzaje oleju. Dopraw do smaku.
03.
Umieść szparagi w sosie i pozostaw do nasączenia.
04.
Plastry Simply V o smaku łagodnym pokrój w drobne paski.
05.
Oczyść i umyj sałatę i rukiew wodną, a następnie dobrze odwiruj do sucha. Liście porwij na kawałki i ułóż na 4 talerzach lub na dużym półmisku.
06.
Truskawki umyj i oczyść, pokrój na pół lub na ćwiartki i dołóż do sałaty.
07.
Upraż pestki dyni na patelni na złoty kolor.
08.
Rozłóż szparagi na sałacie, pozostałą marynatą polej liście sałaty i truskawki. Podawaj z pestkami dyni i pociętymi paseczkami.
Wskazówka: Im dłużej szparagi pozostaną w marynacie, tym będą pikantniejsze w smaku.

Wartości odżywcze na porcję

Kalorie: 293 kcal
Wartość energetyczna: 1227 kJ
Węglowodany: 18 g
Tłuszcz: 21 g
Białko: 7 g